نقد و بررسی بازی Gears of War 3
 
بگو هستی2
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 10:56 ::  نويسنده : نیما تهی

 

[تصویر: Gears_of_War_3_boxshot.jpg]
  • ناشر: Microsoft Game Studios
  • سازنده: Epic Games
  • سبک: Third-Person Shooter
  • پلتفورم: X360
  • تاریخ انتشار: September 22, 2011
     

سال ها پیش، سال ها قبل از E-Day، سال ها قبل از فاجعه، سال ها قبل ما تمدن طلایی بشر بودیم، اما حالا هیچ چیزی نداریم. نه تمدنی و نه حتی خانه ای. ما فقط یک چیز داریم؛ ما قهرمانان را داریم ...

چند سال پیش وقتی سونی برنده مطلق بازی های انحصاری در برابر رقیبش، مایکروسافت بود، عنوانی بزرگ عرضه شد، عنوانی که قائده ها را به هم ریخت، عنوانی که همه چیز را عوض کرد، عنوانی با نام Gears of War، بازی ای که استانداردهای جدیدی وضع کرد و در تاریخ جاودانه شد. بازی بزرگ و پرفروشی که آغازگر راه یک بلک باستر جدید بود. موفقیت عظیم این بازی، مایکرو را بر آن داشت تا زمینه را برای نسخه دوم آماده سازد. پس از این، کلیف بی و دیگر مغزهای Epic شروع به ساخت نسخه دوم کردند. نسخه دوم همانطور که پیش بینی می شد، عنوانی فوق العاده جذاب بود و به بهترین نحو راه نسخه قبل را ادامه می داد.

چند وقت پیش بود که بعد از ماه ها انتظار و شکستن قفل جدید X360، بالاخره توانستیم دوباره یک شاهکار بازی کنیم؛ آقایان و خانم ها معرفی می کنم؛ Gears of War 3.

[تصویر: Gears_of_War_3_04.jpg]

Let's Finish It!

بازی هجده ماه بعد از سقوط شهر جاسینتو شروع می شود؛ جایی که مردم به کشتی ها برای زندگی پناه برده اند و به بدترین صورت ممکن زندگی می کنند. اما ماجرای اصلی بازی، به بازگشت Chairman Prescot مربوط می شود. جایی که او یک دیسک را در اختیار مارکوس قرار می دهد. پس از اجرای دیسک مشخص می شود پدر مارکوس زنده است و او برای بقای بشر راه های کارآمدی یافته. گروه COG و در راس آن مارکوس فینیکس باید برای نجات پروفسور فینیکس دست به کار شوند و سفری پر فراز و نشیب را تجربه کنند. Let's Finish It جمله ایست که مارکوس بارها تکرارش می کند؛ گویی مرگ هر لحظه نزدیک تر است.

در GeoW3 با نوعی روایت جدید روبرو هستید؛ این گونه روایت باعث می شود گاهی اوقات بازی را از 2 دید مختلف انجام دهید. در این نوع روایت به جای مارکوس باید با کول مراحلی را به پیش ببرید. البته این اتفاق فقط یکبار رخ می دهد و تکرار نمی شود، اما با این حال حس خالص تری به بخش های مهم داستان تزریق می کند.

داستان در Gears of War 3 عالی است. بسیار منطقی پیش می رود، خنده دار می شود، درام محور می شود و بالاخره اوج می گیرد. داستان از اولین لحظه تا پایان منطقی روایت می شود؛ هیچ گونه اغراق و اغماضی در طول بازی دیده نمی شود و همه چیز غیر قابل پیش بینی اما در نهایت دلچسب است. بازی در لحظاتی خیلی خنده دار است و چربش بیشتری به کمدی دارد؛ البته بیشتر این لحظات را کول رقم می زند! هنوز هم بعضی از دیالوگ های کول خنده دار است. اما در مقام درام، GeoW3 زیباترین و حرفه ای ترین وجه خود را نشان می دهد. بازی موقعیت های درام و احساسی زیادی در مقابل بازیباز قرار می دهد. تم درام، حماسی و پرداخت به صحنه های تراژیک دست کمی از آثار برتر هالیوود ندارد و بازی در کمال زیبایی شما را می گریاند! GeoW3 همه این مشخصات را در یک داستان ترکیب می کند و تک تک آن ها را به اوج می رساند.

[تصویر: Gears_of_War_3_01.jpg]

شخصیت های دوست داشتنی نسخه قبل به همراه چندی تغییرات، بدنه کاراکترهای نسخه جدید را تشکیل می دهند. مارکوس، دام، کول، آنیا (که بالاخره لباس رزم پوشیده)، برید و سایر شخصیت ها مثل همیشه پرداخت فوق العاده خوبی دارند. به طور کلی داستان در Gears of War 3 بدون نقص تا پایان روایت می شود.

جدای از داستان، مهم ترین عامل موفقیت سری Gears of War گیم پلی آن بوده. همانظور که در بالا ذکر شد این سری استانداردهای جدیدی به صنعت بازی اضافه کرد که در همه بازی های شوتر امروزی از آن ها استفاده می شود. بازی از اصل کاورگیری، نشانه گیری و در پایان کشتن دشمنان استفاده می کرد و فوق العاده فراگیر و محبوب شد. نسخه سوم هم تفاوت چندانی از این لحاظ نکرده. البته تعداد زیادی سلاح جدید به بازی اضافه شده که مهم ترین آن ها Retro Lancer است که به جای اره برقی در آن از قمه استفاده شده. استفاده از این اسلحه و Finisherـش به همان اندازه ای ناب و جالب است که Lancer چند سال پیش بود؛ فقط کافی است دکمه B را فشار دهید تا ببینید این سلاح چه قدر باحال است! سلاح های جالب دیگری هم در بازی تعبیه شده. مثل Digger Luncher، One Shot و سلاح های فوق العاده جالب دیگر. به طور کلی از لحاض سلاح بازی چیزی کم نمی گذارد و فوق العاده سرگرم کننده است.یکی از نکات سرگرم کننده بازی قابلیت پیشروی در بازی به صورت Co-Op آفلاین و آنلاین است؛ مطمئنا انجام مراحل زیبای GeoW3 با دوستان در حالت Split-Screen لذت بخش است.

یکی از المان هایی که پررنگ تر از نسخه دوم به بازی برگشته به نوعی یک سیستم اولتیماتوم است! به طوری که پس از تمام شدن جان افراد، دوستانش می توانند قبل از اینکه آخرین ضربه را بخورد نجاتش دهند. این بار این المان مخصوصاً در بعضی مراحل خاص با دشمنان جان سخت تر خیلی کارآمد می شود. دیدن دوستان به عنوان فرشته نجات خیلی جالب است!

Gears of War 3 دارای یک روند خطی است که گاهی با چاشنی تنوع زیباتر می شود. در مرحله ای باید با Machine Gun کار کنید. به جرات این مرحله بهترین خاطراتم از GeoW3 را رقم زد. گاهی اوقات هم باید با Seage Beastها Bargeها را نابود کنید. Silverback یکی از امکانات جدید بازی است که واقعاً کیفیت اکشن در بازی را بسیار بالا برده. مکانیزم Silverback نیز ساده اما دلچسب است؛ سوارش می شوید و به جنگ می روید! در یکی از مراحل هم به زیر دریا می روید و مرحله ای به یادماندنی را تجربه می کنید.

[تصویر: Gears_of_War_3_03.jpg]

Boss Fightها در بازی عالی هستند. این موجودات هم به حد کافی سخت و خاطره ساز هستند و هم طراحی جالبی دارند. مطمئناً لذت Boss Fightها بالاخص مرحله پایانی تا مدت ها از یاد طرفداران بازی نخواهد رفت.

اما مهم ترین نکته گیم پلی Gears of War 3 دشمنان جدیدی است که در Sera بوجود آمده اند. این بار این لوکاست های جهش یافته که با نام Lambent شناخته می شوند باهوش تر و بد قلق تر از همیشه هستند و با انواع مختلف در بازی حضور دارند. دشمنان در هر منطقه با Lambent Stalkها به وجود می آیند. علاوه بر Lambentها، Burmackها هم در بازی وجود دارند.

با تمامی شایستگی های بالا؛ گیم پلی در GeoW3 یک مشکل دارد و آن آسانی بازی است. مخصوصاً در 2 رِنج بالایی بازی یعنی Easy و Normal بازی فوق العاده آسان و بدون چالش است. البته در صورت نیاز برای حل این مشکل یک راه حل نصف و نیمه ای وجود دارد و آن تغییر درجه بازی در هنگام بازی کردن است. البته این مشکل با بازی در درجه Hard تقریباً و در درجه Insane (که البته پس از پایان بازی باز می شود) کاملاً حل می شود ولی آسانی بیش از حد درجات مذکور گاهی اوقات آزار دهنده می شود!

بعد از اتمام 12 ساعت بازی و هیجان در بخش تک نفره بخش پرمحتوای چند نفره در انتظار شماست. در بخش چند نفره بازی علاوه بر مد های معمول مانند Team Deathmatch که همانند گذشته جذاب از کار در آمده دارای بخش های جدیدی هم هست؛ مد Horde 2.0 که دومین نسخه از مد Horde نسخه قبل است، شما را با موجی از دشمنان روبرو می کند که باید نابود شوند. مد Beast که به تازگی از این نسخه به سری اضافه شده هم دست کمی از بخش های قدیمی بازی ندارد. در این بخش شما در نقش لوکاست ها قرار می گیرید و جان گره COG را می گیرید. مطمئنا بخش مولتی پلیر بازی تا مدت ها سرگرم کننده خواهد بود.

[تصویر: Gears_of_War_3_02.jpg]

این فضای بی نظیر

از همان آغاز بازی و ترکیب فوق العاده محیط های سورئال، بافت های بی نقص و فضاسازی عالی، مصحور آن می شوید. باید اذعان کرد بازی یکی از بهترین ساخته هاییست که با Unreal Engine 3 تولید شده. علاوه بر حفظ قاب بندی فوق العاده قوی سری، بازی پر از بافت های عالی است. علاوه بر این، با طراحی عالی مراحل که در محیط های گوناگون تعبیه شده طرفیم. بازی در لحظاتی تاریک و در لحظاتی فوق العاده روشن و تابستانی است. محیط طراحی شده و Depth of Field عالی است. این طراحی موجب می شود صحنه نبرد های مختلف رنگی سینمایی و عالی به خود بگیرد. با وجود صحنه های فوق العاده عظیم، افت فریم به ندرت رخ می دهد و اصلاً محسوس نیست. فیزیک ممتاز است و وقتی با خون (یکی از عناصر اصلی سری) مخلوط می شود جالب تر هم می شود. طراحی صورت در همه شخصیت ها بی نقص است و هیچ مشکلی در Lip Sync دیده نمی شود. طراحی دشمنان هم عالی و با کیفیت از آب در آمده. طراحی هنری مراحل اما، بهترین و درخشان ترین نکته گرافیکی بازی است. طراحی ساختمان ها، خیابان ها و تمامی بافت ها از اصول هنری فوق العاده گیرای هنری استفاده می کنند.

در زمینه موسیقی، بازی همانقدر که باید، حماسی است. همیشه ساندترک های زیبایی در حال پخش است و همگی آن ها هم مطابق با تم حماسی بازی هستند. ترکیب سازهای مختلف بسیار عالی عمل کرده. صداگذاری شخصیت ها هم مثل همیشه عالی است و صداپیشگان ادای دیالوگ های سنگین و گاه خنده دار بازی را به بهترین صورت ممکن ارائه داده اند.

اگر اکشن های عمیق را دوست دارید و از بازی کردن یک شوتر درجه یک لذت می برید، اگر به دنبال ماجراجویی بزرگ مارکوس و لحظات پر فراز و نشیبش هستید، Gears of War 3 برای شماست؛ یک عنوان عالی و کم نقص با رویه ای عامه پسند که حتماً دوستش خواهید داشت.

    امتیازات:
    گیم پلی: 9
    گرافیک: 10
    نوآوری: 8
    صداگذاری: 10
    جذابیت: 10
    امتیاز کل: 9.3

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 53515
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 53515
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید